Závěr
Závěr
Téměř dvě stovky tun rozběsněné oceli na vysokých kolech a s modravou barvou dálek na svém kotli, obvykle dohánějící zpoždění v čele dlouhého
hadu vozů za doprovodu ševelivého zvuku výfuku komína "kylchap", to byl každodenní obrázek "albatrosů" na železnici v době, kdy vozily své vlaky.
I dnešní moderní lokomotivy jsou zajímavé a v lecčems pozoruhodné, ale dojem, který dokázal vykouzlit "albatros' v srdci a očích znalce
i laika, ten se nedá asi ničím nahradit.
Ani technicky sebedokonalejší snímek nebo film, ba ani ty nejkrásnější zážitky z nostalgických jízd muzejních parních lokomotiv nemohou nahradit ,
prožitky z dob pravidelného parního provozu. Zážitky strojvedoucích a jejich pomocníků, cestujících i těch, kteří krásné parní lokomotivy chodili jen obdivovat, to bylo neopakovatelné
kouzlo klasické železnice padesátých a šedesátých let, to vše je již jen dávnou a nenapodobitelnou minulostí.
|