Obecné údaje |
|
|
Nejvyšší dovolená rychlost |
120 km/h |
Nejmenší poloměr projížděného oblouku |
150 m |
Největší šířka lokomotivy |
3 130 mm |
Největší výška lokomotivy od temene kolejnice (TK) |
4 395 mm |
Celková délka lokomotivy |
16 364 mm |
|
|
Kotel |
|
Délka roštu ve sklonu |
2 392,5 mm |
Šířka roštu |
1 977 mm |
Plocha roštu ve sklonu |
4,72 m2 |
|
|
Kouřové trubky - kouřovky (průměr 152 x 4,5 mm) |
33 ks |
Žárové trubky - žárnice (průměr 57 x 2,25 mm) |
134 ks |
Klenbové trubky (průměr 76 x 6 mm) |
3 ks |
|
|
Celková délka kotle |
12 193 mm |
Délka válcového kotle i s dýmnicí |
9 370 mm |
Vzdálenost mezi trubkovnicemi |
6 000 mm |
Jmenovitý průměr podélného kotle |
1 850 mm |
Průměr dýmnice vnitřní |
1 984 mm |
Délka dýmnice |
3 140 mm |
Největší šířka skříňového kotle |
2 228 mm |
Výška osy kotle nad TK |
3 225 mm |
Objem kotle |
13,1 m |
Objem vody při hladině 100 mm nad stropem topeniště |
9,54 m3 |
Celková výhřevná plocha na straně vody |
331,42 m2 |
Celková výhřevná plocha na straně plynů |
325,99 m2 |
Kotlový přetlak |
1,63 MPa |
|
Výhřevná plocha na straně vody |
|
Kouřových a žárových trubek |
238,5 m2 |
Topeniště a klenbových trubek |
19,12 m2 |
Celková výhřevná plocha bez přehřívače |
257,62 m2 |
|
Přehřívač |
|
Počet přehřívačových článků |
33 |
Rozměr přehřívačových článků |
38 x 3 mm |
Výhřevná plocha přehřívače na straně páry |
73,8 m2 |
Výhřevná plocha přehřívače na straně plynů |
87,7 m2 |
|
Lokomotivní rám |
|
Tloušťka postranic |
90 mm |
Vzdálenost mezi postranicemi |
1 010 mm |
Délka lokomotivy přes nárazníky |
15 560 mm |
Rozvor podvozku |
2 300 mm |
Pevný rozvor lokomotivy |
5 790 mm |
Celkový rozvor lokomotivy |
12 550 mm |
Průměr hnacích dvojkolí (obruče tloušťky 75 mm) |
1830 mm |
Průměr dvojkolí podvozku (B1, B2) |
880 mm |
Průměr dvojkolí běhounu (B3) |
1 150 mm |
|
Pohon |
|
Počet a průměr parních válců |
3 x 500 mm |
Zdvih pístů |
680 mm |
Vzdálenost os vnějších parních válců |
2 060 mm |
Sklon středního válce |
1 : 10 |
Délka ojnice |
2 850 mm |
Délka kliky |
395 mm |
Průměr šoupátka Trofimov |
250 mm |
|
Hmotnost lokomotivy |
(hmotnosti jsou podle protokolu při převážení lokomotivy 498.001 dne 2. ledna 1947) |
|
Hmotnost prázdné lokomotivy |
96,5 t |
Adhezní hmotnost |
72,4 t |
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy |
106,1 t |
Hmotnost na 1. nápravu (B1) |
10 t |
Hmotnost na 2. nápravu (B2) |
10 t |
Hmotnost na 3. nápravu (S1) |
18,1 t |
Hmotnost na 4. nápravu (H) |
17,7 t |
Hmotnost na 5. nápravu (S2) |
18,3 t |
Hmotnost na 6. nápravu (S3) |
18,3 t |
Hmotnost na 7. nápravu (B3) |
13,7 t |
|
Tendr řady 935.0 |
(provedení tendru bez přikladače) |
|
Průměr dvojkolí (obruče tloušťky 75 mm) |
1 045 mm |
Rozvor podvozku |
1 900 mm |
Vzdálenost otočných čepů podvozků |
4 370 mm |
Celková délka přes nárazníky |
9 450 mm |
Objem vodojemu |
35 m3 |
Objem uhláku |
14,4 m3 |
Hmotnost prázdného tendru |
24,4 t |
Služební hmotnost tendru (35 m3 vody a 14,4 m3 uhlí) |
70,2 t |
|
Lokomotiva 498.0 s tendrem 935.0 |
|
Hmotnost ve službě
|
176,3 t |
Celková délka přes nárazníky |
25 010 mm |
Celkový rozvor |
20 230 mm |